2019-08-15 12:48Pressmeddelande

LloydsApotek satsar med nytt byråsamarbete

Abby Priests vd Mandarva Stenborg tillsammans med LloydsApoteks Marknadschef Annelie Söderberg.Abby Priests vd Mandarva Stenborg tillsammans med LloydsApoteks Marknadschef Annelie Söderberg.

Efter en pitchprocess valdes Abby Priest som ny kommunikationsbyrå för LloydsApotek. Samarbetet inleddes nu under sommaren och handlar inledningsvis om att utveckla ett nytt kommunikationskoncept. 

 

LloydsApotek är en av Sveriges fem största apotek i en hård konkurrensutsatt bransch. För att växa krävs en tydligare positionering och differentiering, både när det kommer till varumärke och sortiment, ett arbete som påbörjades på LloydsApotek under våren. Som ett led i detta arbete genomfördes en byråpitch.

 

- Vi sökte främst efter en helintegrerad/disciplinoberoende kommunikationspartner som kunde komplettera oss på marknadsavdelningen med en strategisk och kreativ spets, för att stärka vår position på den svenska marknaden. När vi träffade Abby Priest upplevde vi direkt en bra personkemi och att det fanns en liknande värdegrund, ett prestigelöst och inkluderande arbetssätt, säger Annelie Söderberg, Marknadschef på LloydsApotek. 

 

Den valda byråns främsta fokus blir därmed att jobba fram en nytt kommunikationskoncept som ska stötta den tilltänka positioneringen, och kommer att synas med start under hösten, både i butik och i media. 

 

- Vi är en helintegrerad kommunikationsbyrå som ständigt letar efter nytänkande aktörer att samarbeta med. Vi kände redan när vi läste briefen att detta skulle vara ett drömuppdrag för oss, möjligheten att få jobba kanaloberoende med allt från strategi till uttag med en uppstickare som LloydsApotek ger verkligen bra förutsättningar för ett grymt resultat, säger Mandarva Stenborg, VD för Abby Priest. 

 

- Som en liten mindre aktör på den svenska marknaden, är vår målsättning att vara den nytänkande aktören och ständigt bidra till att göra det enklare för konsumenten att kunna leva ett hälsosammare liv. Detta vill vi såklart ska genomsyra allt från vår kommunikation, våra apotek, sortiment och inte minst våra medarbetare som är en avgörande faktor för vår framgång. Vi ser AbbyPriest som helt rätt partner att hjälpa oss nå nya framgångar, avslutar Annelie Söderberg. 


Om LloydsApotek

LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010 under det tidigare namnet DocMorris. LloydsApotek har 78 apotek fördelade på ett 40-tal orter över hela Sverige. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk. LloydsApotek är en del av McKesson Europe. McKesson Corporation, med huvudkontor i USA, är huvudägare i McKesson Europe AG. McKesson är en global ledare inom produktflöden för vården, öppenvårdsapotek, cancer- och specialistvård samt tekniska systemlösningar för vården.

Kontaktpersoner

Annelie Söderberg
Marknadschef/ Presskontakt
Annelie Söderberg